[Wentworth] Första avsnittet

Erika Wiman erajscha at gmail.com
Sat May 4 01:35:38 CEST 2013

Jag ha nu sett första avsnittet och tycker att det var förvirrande med nya karaktärer med gamla namn. Varför inte byta namn helt liksom?  Och stränga Meg dödad... Hm...

Doreen tycker jag verkar met lika "gamla Doreen" trots bytet av hudfärg.

Två karaktärer tyckte jag var intressanta, Frankie och Jacks.

Frankie är ju inte som gamla Frankie - här gör de henne till ett sexuellt rovdjur. En spännande psykopatbrud.

Jacks är en ny karaktär men känns väl ganska mycket som Marie Winter va? Dock tyckte jag att det var lite för mycket att hon sjöng On the inside i isoleringen.

Öht kändes första avsnittet både långsamt och som att de försökte klämma in en miljon grejer.

Det blir spännande att se hur det tar sig...

/Erika

Ps unga Erica Davidson var ju lite söt :) ds.