[Wentworth] Wentworth S01E02

Anders Nicolaysen nico at nico.se
Tors May 9 23:02:17 CEST 2013

Jag har inte sett avsnitt 2 än... Men jag känner att jag ändå kan hålla med om att castingen känns VÄLDIGT bra överlag. Är faktiskt ganska imponerad såhär långt... Det känns INTE som någon kalkon som man ju var lite rädd för att det skulle kunna bli. Intressanta karaktärer, bra skådisar, spännande miljöer och en hel massa vinkar till originalserien. Not bad at all. 😉

Tycker nog inte att det är att häda att säga att man gillar den “nya” Bea Smith bättre än den “gamla”. Tyvärr känns det ju lite som att självgodheten hos Vääääl drar ner helhetsintrycket på originalkaraktären... 😉

Håller med om att “Liz” är den karaktär man har svårast att förlika sig med.. Även om t ex Meg känns (kändes?) väldig olik originalet så kan man ändå köpa det för det kändes ändå som en spännande karaktär. Men “Liz” känns så mycket mer som någon “Heavy” eller bakgrundskaraktär än vår kära, underhållande och roliga Lizzie. Även om det som sagt är mycket svårt att fylla Sheilas skor så hade dom kunnat hitta någon lite roligare och sympatisk.

/Nico

PS. Jag kan godkänna alternativa avsändaradresser om det är så att det är enklare att kunna maila från fler än en enda adress. 😉 Såg att du råkade skicka från en annan adress än erajscha at ... (Har själv så att jag kan maila både från lists@ och nico@ eftersom jag inte orkar ändra avsändare i mailprogrammet 😜)

--
Anders Nicolaysen
nico at nico.se | +46760334547 | @nicopunktse | http://nico.se